poniedziałek, 28 maja 2012

EN 06: Dżub dżub

Znów sięgnąłem po gotową przygoda ze strona Gramela tym razem pt. "Tajemnica Jeziora Dżubdżub".
Przygoda podzielona na dwie sesje. Tak dla wyjaśnienia to ja powadzę najczęściej w tygodniu po pracy (czyli tak od 17 do 21) więc często nawet krótka przygoda dzielona jest na dwie sesje.

Pierwsza sesja (23-09-2011).

Waleczna Kompania:
Ashrak - człowiek - kapłan Solariana - doświadczony
Deali - elfka - tropicielska - doświadczony
Devren - człowiek - mag - doświadczony


Zaczęliśmy z opóźnieniem prawie godzinnym więc i tak ograniczony dość czas zrobił się jeszcze krótszy. Drużyna po rozprawie z  nekromantą w Sotham, postanawia wrócić do Królewskiego Portu. Po drodze trafiła do rybackiej wioski nad górskim jeziorem. Nad brzegiem ujrzeli grupę rybaków obserwacyjnych jezioro, więc podeszli zobaczyć co tak zajmuje prosty lud Waluzji. Okazało się, że z nadzieją pomieszaną z obaw a wszyscy obserwują rybaka, który w swojej łodzi wypłynął  kilkadziesiąt metrów do brzegu i zarzucił sieć. Nagle z wody wynurzyła się głowa jakieś wielkiej ryby i tyle widzieli rybaka. ;-)

piątek, 25 maja 2012

EN 05: Krypta

Tym razem sięgnąłem po przygodę "Krypta Terroru" ze strony Gramela. Drużyna w trochę odmiennym składzie, bo pojawiło się dwu nowych BG a kilkoro było nieobecnych.
Mimo, że w Sawadżach postać robi się stosunkowo szybko, to i tak dwie nowe postaci zajęły cenny czas przeznaczony na grę. Jadnak na szczęście przygoda okazał się szybka i zajęła jedno posiedzenia ale o tym poniżej. Sesja odbyła się jakoś lipcu a;bo na początku sierpnia 2011 wiec po blisko półrocznej przerwie.
Jeśli ktoś planują grać w te przygodę lepiej żeby nie czytała raportu bo to jedne wielki spojler. ;-)

Waleczna Kompania:
Ashrak - człowiek - kapłan Solariana - doświadczony
Devren - człowiek - mag - doświadczony
Karim Jednoroczny - elf - wojownik - doświadczony
Beouwulf syn Beowulfa - półork - wojownik - doświadczony


Drużyna trafiła do miasteczka Sotham u podnóża góra Grozy. Przygoda zaczęła się tuż po wygranej bitwie (poza sesja) z armią nieumarłych powołana do "życia" przez byłego rajce miejskiego Tomasa Ochana. W obronie miasta oprócz Walecznej Kompanii uczestniczyło kilka bardziej doświadczonych drużyn bohaterów. Po bitwie jako nowicjusze BG zostali pozostawieni "by pilnować" miasta, a "prawdziwi herosi Waluzji" pogonili za niedobitkami armii nieumarłych. Nie mając nic do roboty drużyna siedziała w karczmie Szary Jastrząb i opróżniała kubek za kubkiem "na koszt firmy".


czwartek, 17 maja 2012

EN 04: Z niewielką pomocą...

Tym razem sięgnąłem po przygodę do Kryształów Czas z 3 numeru MiMa pt. "Z niewielka pomocą moich przyjaciół" oryginalnie pisana do 1ed WFRP (ta wersja znajduje się w "Księdze Wiedzy Tajemnej").

Waleczna Kompania:
Ashrak - człowiek - kapłan Solariana - nowicjusz (gracz nieobecny przez pierwszą połowę przygody)
Deali - elfka - tropicielska - nowicjusz
Devren - człowiek - mag - nowicjusz
Zuryk - krasnolud -wojownik - nowicjusz


Po wyczynach z ostanie przygody drużyna zyskała trochę sławy (dokładnie jedne punkt) i zakupiła przewagę drużynową sekwencja. Pewnego dnia gdy już trochę znudzeni siedzieli w karczmie przyszedł do niech pewien elegancko ubrany niziołek, przedstawia się jako Adolfus de Packer i ma dla nich pewne zadanie. Został porwany 8-mio letni Sigmund Otelli. Porywacze zażądali do bogatej rodziny kupieckiej Otelli 2000 Słońc za uwolnię chłopca. Pieniądze mają być dostarczone w ciągu trzech dni. Adolfus sądzi jednak, że nawet jak porywacze otrzymają okup to chłopiec i tak nie przeżyje. Przeprowadził małe śledztwo i odkrył gdzie ukryli się porywacze. I tu wkraczają BG:
- pierwszym zadanie jest obserwacja domu w którym są porywacze.
- drugim jest zaplanowanie zaplanowanie w celu dobicia chłopca
- trzecie udany atak.:-)